środa, 15 lipca 2015

Jak pielęgnować paznokcie :)

Hej Kochanii :)

Dzisiaj przychodzę myślę z fajnym,lekkim i przyjemnym tematem jakim są Nasze paznokcie. Oto 15 małych ale całych wskazówek,o których warto pamiętać jeśli chce się mieć piękne,długie i zadbane paznokcie :)

Zapraszam 


15 WSKAZÓWEK JAK PIELĘGNOWAĆ PAZNOKCIE :

1.    Po każdym myciu rąk nakładaj lotion,krem gdyż mydło bardzo wysusza skórę, paznokcie wtedy stają się kruche i podatne na łamanie i rozwarstwianie.


2.       Wcieranie olejku np. ze słodkich migdałów wzmocni słabe,łamliwe paznokcie a także odżywi suchy,pękający naskórek.


3.       Delikatnie obchodź się ze skórkami,gdyż ochraniają one miejsce wzrostu paznokcia. Nigdy ich nie odrywaj ani nie przycinaj.


4.       Porzuć zwyczaj obgryzania ! długotrwałe obgryzanie deformuje płytkę paznokcia i uszkadza otaczające tkanki,nie tylko oszpecając paznokieć ale także ułatwiając penetrację bakterii : rezultatem mogą być choroby, a także niewielkie ale za to nieodwracalne odkształcenia ! Regularny manicure pomoże Ci pozbyć się tego niemiłego przyzwyczajenia. I pamiętaj zawsze noś przy sobie pilniczek - wtedy zawsze kiedy coś się zahaczy masz szansę to opiłować aniżeli obgryźć :)


5.       Pobudzaj paznokcie do szybkiego wzrostu. Masuj podstawę paznokci, pomogą również czynności wymagające ciągłego poruszania palcami - to bardzo zwiększa ukrwienie palców.


6.       Nie skracaj paznokci nożyczkami !!! Używaj pilnika by nadać im odpowiedni kształt i koniecznie pamiętaj o tym aby nie był to pilnik metalowy !


7.       Po zmyciu lakieru odczekaj chwilę zanim zaczniesz piłować paznokcie - piłowanie wilgotnych czy też mokrych paznokci powoduje,że będą się one rozdwajać.

8.       Nie używaj zmywaczy z acetonem ! One bardzo wysuszają ! Staraj się omijać zmywaczem okolice skórek.

9.       Nigdy ale to nigdy nie zdrapuj,nie zgryzaj lakieru ! Zniszczysz wtedy warstwę ochronną paznokcia ! Zdzieranie popękanego lakieru do paznokci również może być bardzo szkodliwe dla paznokci :)

10.   Stosuj odżywki do paznokci - są łatwe w użyciu i przynoszą ogromne korzyści.



11.   Aby Twoje paznokcie były piękne i zdrowe mniej więcej od 7 do 14 dni wykonuj pełen manikiur.

12.   Lakier nawierzchniowy nakładaj nawet codziennie - to pomoże chronić końcówki paznokci.

13.   Kupienie podkładu pod lakier to dobry pomysł - pomoże on zapobiec zabarwianiu paznokci przez lakier.

14.   Jeśli już jakiś lakier zabarwi Ci płytkę - proponuje wymoczyć opuszki palców w soku z wyciśniętej cytryny bądź roztworze z kwasku cytrynowego. Zawsze jednak po takim zabiegu dokładnie nawilżaj dłonie a szczególnie paznokcie gdyż taki zabieg delikatnie może przesuszyć skórę jak i paznokcie.


15.   Jeśli malujesz paznokcie ciemnym lakierem zawsze maluj od 2-3 cienkich warstw lakieru. Lepiej nałożyć 2-3 cienkich warstw niż jedną a grubą.



A o czym powinnaś pamiętać jeśli masz długie paznokcie ?
  • Nie posługuj się czubkami paznokci do różnych czynności np. do rozwiązywania sznurowadeł - wykonuj to opuszkami palców
  • Drzwi od samochodu otwieraj bokami palców.
  • Przyciski np w windzie naciskaj nie palcami a kłykciami.
  • Paczki bądź pudełka otwieraj nożem lub nożyczkami. Pamiętaj,że paznokieć to nie śrubokręt :D
  • Pisząc na klawiaturze używaj opuszków palcy a nie paznokci.
  • Kiedy masz do czynienia z różnymi środkami czystości zakładaj gumowe rękawice.

A jak wygląda Twoja pielęgnacja paznokci ?

Pozdrawiam Was Kochanii

Do następnego M :*



6 komentarzy:

  1. Tyle kroków :-) kto o tym pamięta :-P A tak na poważnie to ja zawsze mam problem z kremowaniem dłoni po ich umyciu, albo nie pamiętam albo mi się nie chce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko Ty masz ten problem :D :P ja mam kremy wszędzie .. koło mydła przy umywalce,pod umywalką w szafce, w sypialni na toaletce,w torebce i ze trzy zapasy w szafie hahahha jak tylko pamiętam - kremuje ! A że mam je wszędzie to często zdarza mi się nakremować dłonie :D Mam za to wielkiiii problem z kremowaniem ale stóp :P Pozdrawiam

      Usuń
  2. Same dobre rady,stan moich pazurów wola o pomstę do nieba :-D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta odżywka ze zdjęcia, czyli Eveline spowodowała u mnie onycholizę... Tak poza tym nie miałam w sumie problemów z paznokciami, większość rad stosowałam w praktyce, ale jak zaczęłam pracować, to niestety ale nie umiem zapuścić paznokci. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej :( ja szczerze Ci powiem,że stosuję ją od kiedy weszła na rynek - wydaje mi się,że już od zawsze ja używam :D i to właśnie ona trzyma moje pazury w normie i tylko ona :) Na każdego działa wszystko inaczej ... Niestety jest to produkt,który ma tyle samo zwolenników jak i przeciwników :) Pozdrawiam

      Usuń