niedziela, 12 lipca 2015

Rozświetlacze | Twarz | Ciało

Hej Kochanii :*

Moja nieobecność tutaj została spowodowana zatruciem pokarmowym w zeszły weekend. Przeżywałam katorgi przez następne kilka dni. Też dlatego nie miałam sił po pracy zasiadać i pisać czy zrobić cokolwiek bo byłam po prostu nie do życia :( Ale już jest o niebo lepiej i jestem ;)
Dzisiaj przygotowałam dla Was obszerny post, w którym główną rolę grają rozświetlacze do twarzy i ciała.
Opowiem Wam trochę o tych kosmetykach bo wiem,że nie każda Pani/dziewczyna wie do czego owy kosmetyk służy,może służyć i po co w sumie został stworzony.
A wiec zaczynajmy ..


Ze wszystkich kosmetyków to właśnie rozświetlacz jest moim nr.1.


Ohhh która kobieta nie chciałaby na twarzy takiego blasku jak u Hayden Panettiere. Pomijając fakt,że jest piękną kobietą, posiadaczką nieskazitelnej cery lub dobrze "podrasowanej" do zdjęcia :) Nie wnikam w to .. 

Co daje Nam rozświetlacz?

 Efekt jaki daje,wygląd na skórze czy po prostu kosmetyk jako kosmetyk jest dla mnie czymś innym,czymś fenomenalnym. Mam tych produktów wiele i jestem chętna na jeszcze... Niestety nie każda z Nas może sobie pozwolić na rozwiązanie jakim jest rozświetlacz na buzi czy makijaż rozświetlający w stylu JLo.

 A więc :

Jeśli prawidłowo nałożymy rozświetlacz doda Nam energii,życia i podkreśli pięknie nasze rysy. Umówmy się szczerze,ze nie jest to kosmetyk,który jest niezbędnikiem w kobiecej kosmetyczce. Może on się tam znaleźć ale bez niego przeżyjecie.
 Osobiście uważam jednak,że dla mnie jest kosmetykiem niezastąpionym pod wieloma względami:
  • może posłużyć mi on jako rozświetlacz do twarzy,ciała ale i posłuży mi jako np.cień do powiek .
 Kocham go za wyraz jaki daje mojej cerze, wydaje się być wtedy bardziej wypoczęta, odwraca uwagę od mniej lub bardziej przesuszonych partii mojej twarzy. Jestem z grona osób,które wysmarowały by się tym produktem od stóp do głów i dodatkowo jeszcze go zjadły haha może się troszeczkę uzależniłam od tego typu efektu. 
Nie każdy jednak lubi efekt rozświetlenia i wiem,że są totalne jego przeciwniczki .
 Lepiej go unikać jeśli macie głębsze zmarszczki czy jesteście posiadaczkami cery tłustej,mieszanej bądź posiadacie zmiany potrądzikowe - wtedy w takich przypadkach ten kosmetyk odpada ponieważ podkreśli on Wam wszystko to co chciałybyście ewentualnie zakamuflować czyli nierówna skórę,zmarszczki i porowatość skóry. Jeśli występują u Was wypryski,krostki na twarzy on tez Wam je uwidoczni. 
No cóż - nie ukrywam,że jest to ulubieniec Pań, u których nie występują większe problemy skórne. Ja tez owych nie posiadam więc mam ten plus,że mogę używać go do woli :)
Pamiętaj,że rozświetlacze dobrej jakości nie posiadają wyraźnych drobinek w sobie i nie będziesz świeciła się jak dyskoteka, dobry rozświetlacz błyszczy się jak tafla wody dając efekt mokrej skóry oraz tworząc iluzję lepszego oświetlenia twarzy.


Jakie mamy rodzaje rozświetlaczy ?

·     w kremie/w sztyfcie – zazwyczaj nakładane bezpośrednio na podkład, przykrywane następnie pudrem
·         w płynie – można stopniować efekt i kontrolować nakładanie produktu np. opuszkiem palca·   w pudrze – pamiętaj nakładaj go zawsze jako ostatni kosmetyk, aby uniknąć rozniesienia na miejsca, w których nie chcesz żeby on się znalazł 
Rozświetlacze mają poświatę koloru. 
 Złoty (dla ciepłych typów urody) lub srebrny (dla chłodnych typów).
Kolor szampański/platynowy,który pasuje absolutnie każdemu i jeśli zaczynasz przygodę z rozświetlaczem to wybierz własnie ten kolor. Rozświetlacz połyskujący w tych tonach pięknie stopni się ze skórą i da najładniejszy efekt rozświetlenia – faktycznie można nim uzyskać efekt wręcz studyjnego oświetlenia. Na rynku spotkacie wiele innych kolorów takich jak fiolet,pomarańcz żółty itd ale odradzałabym zakupu rozświetlacza w kolorze ponieważ ciężko dopasować wtedy taki kosmetyk do urody i właściwie to zrobić. Chyba,że pomoże Wam w tym osoba,która się na tym zna lub same dajecie radę w tematach doboru :)


Czym nakładać rozświetlacz?


Wystarczy Ci pędzelek od różu czy nawet jakiś wiekszy "puchacz" od makijażu oczu :) Unikaj wielkich pędzli ponieważ możesz przez przypadek nałożyć kosmetyk tam gdzie własnie go nie chcesz.


A wiec najważniejsza kwestia gdzie go nakładać?


Rozświetlacza używa się nie tylko na kościach jarzmowych ( policzkowe). Pełne konturowanie składa się z rozświetlenia szczytów kości jarzmowych, łuku brwiowego, skroni, nosa, brody, łuku kupidyna .


Czoło



 Z czołem praca wymaga dwóch kosmetyków - bronzera na boki czoła aby ewentualnie optycznie je skrócić i zmniejszyć oraz rozświetlacz nałożony na środek czoła w bardzo małej ilości tuż nad złączeniu brwi.


Brwi


Nałożenie rozświetlacza tuż pod dolną linia brwi sprawia, że mają bardziej regularny kształt, a przy okazji oczy wydają się większe. Należy jednak pamiętać, by nie malować linii na całej długości brwi, wystarczy użyć kosmetyku od połowy do zewnętrznego kącika, szczególną uwagę przywiązując do załamania łuku. Ponadto, rozświetlacz może pomóc ukryć odrastające włoski.


Oczy


Nałożenie rozświetlacza w kąciku oka optycznie je powiększy. Odrobina kosmetyku na bocznych ściankach nosa w miejscu, w którym skóra jest nieco ciemniejsza, sprawia, że oczy wyglądają na bardziej wypoczęte.


Kości policzkowe


Najlepszy efekt zaznaczonych kości policzkowych daje zastosowanie kilku kosmetyków. Kolejność powinna być taka: najpierw bronzer, nieco pod kością policzkową, by stworzyć wrażenie wklęsłości; następnie, zaraz nad nim rozświetlacz, dający iluzję wypukłości. Na koniec obie warstwy łączymy, nakładając na środek róż. W ten sposób policzki są wyrzeźbione, ale kolory łagodnie się zlewają i twarz wygląda naturalnie.
Nos



Cienka, jasna, pionowa linia stworzona rozświetlaczem sprawia, że nos wydaje się smuklejszy i bardziej kształtny. Dla jeszcze lepszego efektu warto bronzerem podkreślić skrzydełka nosa i jego czubek. W ten sposób można zmienić proporcje twarzy tak, by wyglądała na bardziej symetryczną

Usta



Nałożenie rozświetlacza tuż nad łukiem Kupidyna jest szczególnie ważne wtedy, gdy maluje się usta ciemną szminką. Użycie kosmetyku pozwala podkreślić naturalny kontur ust lub skorygować ewentualne nieregularności. Rozświetlacz sprawi, że wargi wydają się pełniejsze, a kolor bardziej intensywny. Jeśli z kolei masz opadające usta, dzięki dwóm skośnym liniom narysowanym w kierunku łuku brwiowego optycznie je podniesiesz.



Podbródek


Pociągłą twarz możesz skrócić, nakładając na środek podbródka niewielką kropkę rozświetlacza i odrobinę bronzera.
Pamiętaj,że rozswietlacz to kosmetyk,który równie dobrze może Ci zaszkodzić i nałożony w sporej ilości da efekt nie tyle mokrej co spoconej skóry a tego byśmy nie chciały.
Osobiście lubię nakładać go również nad brwiami na czole co daje efekt bardziej podniesionych brwi lecz wtedy rezygnuje z umiejscowienia go na środku czoła. Nakładam go również na obojczyki aby je uwydatnić oraz kiedy mam "gołe" nogi np.latem do sukienki czy spódniczki lubię przeciągnąć nim również po piszczelu.



Poniżej wrzucam Wam fotki makijażu gwiazd i moje na których widać dokładnie gdzie ja go używam.


Moje zdjęcia nie są poddane obróbce natomiast zdjęcia gwiazd i inne to zapewne tez duża zasługa photoshopu ale mam nadzieje,że będziecie miały obraz o co chodzi własnie z tym rozświetleniem i makijażem rozświetlającym twarzy.


Wrzucam Wam dodatkowo dwa moje ulubione rozświetlacze, jeden kultowy od The Balm o którym słyszałyście pewnie nieraz i drugi illuminator do twarzy i do ciała od Urban Decay,który właśnie posiada w sobie nutkę różu i fioletu.

A jaki jest Wasz ulubiony kosmetyk rozświetlający? Co sądzicie o makijażu rozświetlającym? Podoba Wam się tak jak mnie taki efekt a może totalnie Was to nie interesuje? Piszcie.. Chętnie poczytam ;)


Dzisiaj się z Wami żegnam


Pozdrawiam i do następnego M :*
Mary-Lou Manizer The Balm
Nie jest on moim ulubieńcem aczkolwiek chcę Wam pokazać coś w chłodnym odcieniu ze srebrną poświatą.
Urban Decay
Urban Decay






 

2 komentarze:

  1. Uwielbiam świetliste makijaże :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koleżanka dała mi na urodziny rozświetlacz od Earthnicity Minerals. No i jest naprawdę świetny :) Wykańczam nim tylko makijaż ale dodaje blasku i sprawia że moja cera wygląda zdrowo i naturalnie :)

    OdpowiedzUsuń